Dimaklumkan bahawa mulai 1 Julai 2013, Sistem Pengurusan Sekolah (SPS) mula digunakan secara rasmi di semua sekolah KPM yang melibatkan enam (6) modul teras. Sehingga 31 Disember 2013, data sekolah (EMIS), data staf (EMIS/SMG) dan data murid (APDM/SMM) akan dapat dikutip dari SPS.
Oleh itu, buat sementara waktu, pihak sekolah boleh membuat panggilan di pusat Meja Bantuan SPS Aras 1 (BTP) dengan menggunakan talian seperti berikut:
TALIAN HELPDESK SPS:
- 03- 2081 8113
- 03- 2081 8114
- 03- 2081 8115
- 03- 2081 8116
- 03- 2081 8117
- 03- 2081 8119
Pihak sekolah juga boleh membuat aduan ke pusat Meja Bantuan BTP melalui e-mel di alamat seperti berikut:
EMAIL SPS HELPDESK:
- sps.helpdesk@moe.edu.my
- sps.helpdesk2013@gmail.com
FORMAT LAPORAN PERMASALAHAN SPS
MAKLUMAT PELAPOR
- Kod Sekolah
- Nama Sekolah
- Nama Pelapor
- Jawatan Pelapor
- Tarikh Lapor
- Masa Lapor
- Emel
- Telefon
ISU/PERMASALAHAN
- Tajuk Isu
- Isu